۱۳۹۵ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

آمار استخدام بيسوادان و حقوق هاي نجومي در جمهوري اسلامي

سازمان بازرسی کل کشور در گزارشی اعلام کرده شرکت بهره‌برداری متروی تهران در سال‌های ۹۱ و ۹۲، چهار هزار و دویست نفر از نیروهای «منتسب به افراد خاص» را جذب کرده است.
mm
در حالیکه رئیس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ۱۸.۵درصد اعلام کرد است و به عبارتی ۵.۷ میلیون نفر در ایران اسلامی درس خواندند تا “تحصیلکرده بیکار” شوند، حالا رحمت‌‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران به استخدام های غیر مجاز برای افراد خاص (مداحان ) خبر داده است.
مهدی چمران، رئیس شورای شهر با پذیرش تخلف صورت گرفته، عنوان کرد که شهردار اشتباه کرده، اما حالا این چه ضرری دارد؟
حافظی جزئیاتی از تخلف صورت گرفته را در کانال تلگرامی خود منتشر کرده و فایل صوتی مجادله چمران و حافظی نیز به شبکه‌های اجتماعی راه یافته است.
این عضو شورای شهر تهران می‌گوید که ۴۰۰ نفر از ۴۲۰۰ نفر نیروی مازاد جذب شده، بالای ۴۰ سال سن دارند که مدرک تحصیلی ۵۰ درصد این افراد زیر دیپلم است. همچنین ۳۰ درصد مدرک زیر پنجم ابتدایی دارند و یا بیسواد هستند.
میزان حقوق و اضافه کاری این افراد از حدود چهار میلیارد تومان در سال ۹۰ با ۲۷۵ درصد افزایش، به حدود ۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۲ رسیده است. چنان چه سرانه حقوق این دسته بین ۹ تا ۱۱ میلیون تومان بوده است.
یک نکته مهم دیگر اینکه ۳۰۰ نفر از نیروهای شرکت بهره برداری مترو «منتسب به افراد خاص» هستند که در گزارش سازمان بازرسی کل کشور نام آنها ذکر شده است.
در فایل صوتی منتشر شده، رحمت‌الله حافظی اشاره می‌کند که در بین استخدام‌های غیرمجاز، مداحان هم حضور داشته‌اند.
پیش از این روزنامه شرق هم در دی ماه ۱۳۹۴ گزارش داده بود که دوهزار و ٧١۵ نیروی زن و مرد در سال ٩٢ (سال انتخابات ریاست جمهوری) «بدون آزمون استخدامی و با روندی سلیقه‌ای» جذب متروی تهران شده‌اند.
سال ۱۳۹۱ علی آهی، رئیس خانه مداحان رسمن اعلام کرد مداحان وام ۵۰ میلیونی می‌گیرند، در ایران بین ۵۵ تا ۱۰۰ هزار مداح فعالیت دارند که نیمی از آنها فصلی هستند. بین ۱۵ تا ۲۰ هزار مداح نیز زیر نظر خانه‎ی مداحن فعالیت می‌کنند که از مجموعه‎های زیر نظر شهرداری تهران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر