۱۳۹۶ تیر ۶, سه‌شنبه

طرح مدرن زندگی اسلامی برای مردم ایران توسط اساتید حوزه علمیه



کنسرت که هیچ ممنوع،آموزش موسیقی و به طور کل شادی در زندگی اسلامی حرام است.
فقط با عزاداری زندگی کنید و بچه‌های فراوان
روح‌الله قرهی، از اساتید حوزه‌های علمیه در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته بهترین نوع سبک زندگی، زندگی دینی بر مبنای اسلام است و راه سعادت، صداقت و راستی لازمه‎ی آن خواهد بود.
او گفته وقتی سبک زندگی اسلامی باشد صداقت و راستی شکل می‌گیرد و بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌ها و گرفتاری‌های فرهنگی و اجتماعی از جامعه رخت خواهند بست و جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی قرار خواهد گرفت.
قرهی با تاکید به این که علاوه بر وجه معنوی، وجه مادی حیات نیز با اسلام تضمین می‎شود، مدعی شده هیچ سبک و روش و منشی در دنیا، مانند سبک زندگی دینی، نمی‌تواند انسان و جامعه بشری را به سعادت و سلامت برساند و پیروی و تبعیت از منش و مسلک اسلام، قطعن ما را به سر منزل تعالی و سعادت رهنمون خواهد کرد.
ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه‎ی ایرانی یکی از تاکیدات علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است که در سال‌های گذشته بارها و بارها در سخنرانی‌های خود به آن پرداخته و به طور شاخص بیش از آنکه سبک بخصوصی از زندگی باشد که جامعه از آن استقبال کند، روشی برای مقابله با مدرنیته و سبک زندگی جامعه بر اساس الگوهای غربی است.
دامنه‎ی مبارزه با الگوی غربی زندگی تا آنجا پیشرفته که حتی حکومت به خود اجازه داده در مورد احوالات شخصی زندگی افراد نیز امر و نهی کند. از تعداد فرزندان که همواره تلاش می‎شد جمعیت افزایش پیدا نکند و به یکباره در دهه‎ی هشتاد خورشیدی سودای جمعیت ۱۲۰ میلیونی در سر پروراند تا نوع لباس و پوشش و استفاده از مدل‌ها و رنگ‌های شاد که با آن برخورد می‎شد و در قبال ان چادر مشکی تبلیغ می‎شد.
در سبک زندگی اسلامی که جمهوری اسلامی آن را می‌پسندد، زن همواره موجودی زیر چادر است و از اجتماع به دور و در منزل به کارهای خانگی می‌پردازد.
نگهداری سگ و گربه در خانه تقبیح می‎شود و در مقابل به افزایش تعداد فرزندان از دو و سه فرزند به چهار و پنج فرزند تاکید می‎شود.
حتی با وجود افزایش آمار طلاق به علت مسائل مالی، عدم شناخت و تصمیم‌گیری در سنین پایین و آسیب‎های زندگی پس از طلاق، بازهم بر ازدواج در سنین پایین و در هر شرایط مالی تاکید می‎شود و در مقابل گفته می‎شود طلاق ناشی از دور از شدن از احکام اسلامی است.
در سبک زندگی اسلامی موسیقی ممنوع است و جلوی برگزاری کنسرت‌ها گرفته می‎شود و در مقابل زندگی با روضه‌خوانی و مداحی و عزاداری یک ارزش محسوب می‌شود.
کار به آنجا رسید که علی خامنه‎ای حتی آموزش موسیقی و زبان انگلیسی را هم نامناسب دانست و خواستار آن شد که کلاس‌های موسیقی محدود شود و به جای آموزش زبان انگلیسی، زبان‌های دیگر همچون اسپانیولی و چینی و روسی ترویج شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر