۱۳۹۸ اسفند ۱۷, شنبه

ویروسی که باعث روشنگری شد



 بیماری طاعون آغازگر رنسانس در قسمت‌های بزرگی از اروپا بود، تا قبل از شیوع طاعون، عوام فکر می‌کردند کلیسا و کشیشان شفابخش هستند، اما پس از شیوع طاعون، مردم با چشمان خود دیدند نه تنها قرار دادن صلیب روی سر بیمار مبتلا به طاعون و پاشیدن آب مقدس توسط کشیش روی صورتش، باعث شفای او نشد، که پس از مدتی خود همان کشیش نیز مبتلا به طاعون شده و مرد

  • .این یکی از عوامل دلیل اصلی دور شدن مردم از خرافات دینی و ایجاد رنسانس در اروپا بود


 تا چند ماه پیش ، عوام در ایران مقبره‌های امامان و امامزادگان را شفابخش دانسته و بیماران صعب‌العلاج خود را در مقابر آنان زنجیر می‌کردند تا بیمارشان شفا یابد و متولیان نیز جهت ترویج خرافات، مکان خاصی در مقابر امامان را به این امر اختصاص داده بودند، اما با شیوع کرونا در ایران ، حکومت دینی ناچار شد جهت جلوگیری از شیوع ویروس، صحن و ضریح مقابر امامان و امامزادگان را ضدعفونی و ویروس‌زدایی کرده و چون این کار هم مانع گسترش بیماری نشد، دری‌های مقابر امامان و امامزادگان را بسته و زیارت را به بعد از کنترل بیماری (توسط علم و پزشکان) موکول نمایند.

 ده سال پیش در همین روزها رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از امضای تفاهم‌نامه با حوزه‌های علمیه برای کاهش بلایای طبیعی پرده برداشت و گفت: با حوزه‌های علمیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم تا از حوزه‌های علمیه برای به کارگیری نقش معنویت در کاهش بلایای طبیعی استفاده شود.
 در آن زمان عوام حساسیتی به این امر نداشته و چه بسا آن را موثر می‌دانستند، اما با شیوع کرونا و اطلاع مردم از اینکه مقابر و مقدسین و ملاهای دین‌فروش نمی‌توانند از شیوع یک بیماری جلوگیری کنند، در این روزها معاهده ده سال پیش سازمان مدیریت بحران کشور در فضای مجازی به مضحکه و مسخره عموم مردم مبدل شده است.

 دین‌فروشان و کلاهبرداران موهومات طب اسلامی، طب سنتی و.... را در مقابل علم پزشکی قرار داده و مدعی درمان بیماری‌ها با مطالب تاریخ‌گذشته و گاه خرافی بودند ...
یکی کتاب مرجع پزشکی آتش میزد و دیگری نابود کردن داروهای شیمیایی و بستن داروخانه‌ها را راه‌کار درمان بیماری‌ها می‌دانست، اما کرونا باعث شد همه این کلاهبرداران خاموش شوند و خود در داروخانه‌ها به دنبال ماسک و الکل و مواد ضدعفونی‌کننده بگردند.
مرگ روحانیون بلندپایه معتقد به طب اسلامی و طب سنتی، یادآور مرگ کشیشان مدعی درمان بیماری‌های با صلیب مقدس، در زمان شیوع طاعون در اروپاست.

 متولیان مقابر امامان و امامزادگان ناچار شدند برای حفظ جایگاه خرافی مقابر، کمپین لیس‌زدن ضریح مقدسه راه‌اندازی کنند، اما شفا دادن توسط امامان و امامزادگان به حدی مسخره و نخ‌نما شده که حکومت اسلامی ناچار گردید برای حفظ آبرو و جلوگیری از فضاحت بیشتر، افراد لیس‌زن ضریح مقدسه را دستگیر کند.

 تعطیل کردن نمازهای جمعه و جماعت اثبات کرد متولیان حکومت اسلامی به‌خوبی می‌دانند که برای طبیعت کعبه و بت‌خانه تفاوتی ندارد و ویروس در جلسه نماز و بزم شراب‌خواری عملکرد یکسان دارد.

💥 شکی نیست که علم به زودی واکسن کرونا را کشف خواهد کرد و مردم به جای دعا و توسل به خدا و امامان همانند فلج اطفال و سایر بیماری‌هایی که توسط علم مهار شده‌اند با تزریق واکسن بیماری را کنترل خواهند کرد.
اما ضربه کاری ویروس کرونا بر خرافات دینی برای همیشه باقی خواهد ماند و بسیاری را از چاه‌خرافات خارج خواهد ساخت حتی یکی از مایه های اصلی خرافات را

۱ نظر: