۱۳۹۵ آذر ۹, سه‌شنبه

ترس جمهوری اسلامی ایران=دستگیری خانوادگی نوکیشان مسیحی


  دستگیری های خانوادگی نوکیشان مسیحی در ایران

 

مقامات جمهوری اسلامی برای مقابله با رشد گرایش ایرانیان و به خصوص جوانان این مرز و بوم به مسیحیت بر بازداشت و آزارهای خود نسبت به نوکیشان افزوده و آنان را تحت آزار و اذیت های مداوم قرار می دهند.در ماههای اخیر سیاست رژیم به سمت دستگیری های خانوادگی چرخیده است.به گزارش اف سی ان ان در راستای این سیاست ها  در  دو ماهه اخیر تعداد ۵۰ نفر از نوکیشان مسیحی‌ به این ترتیب بازداشت شده اند.
 تعدادی از بازداشت شدگان در کرمان که اکنون با قرار وثیقه آزاد هستند، اعلام کرده اند که اغلب بازداشتی ها برای شرکت در مصاحبه های تلویزیونی و اعتراف های غیر واقعی  تحت فشار و شکنجه روحی قرار دارند.
به گونه ای که مقامات رژیم آنان را مجبور می کنند که در مصاحبه های تلویزیونی خود را به عنوان وابسته به رسانه‌ها و سازمان‌های مسیحی‌ خارج از کشور معرفی کنند تا اتهامات غیر واقعی متوجه شان شود.
 بخش عمده ای از نوکیشان با بازداشت های متوالی روبرو هستند.به طوری که در یک دهه اخیر بارها مورد اتهام قرار گرفته و بازداشت شده اند.
دستگیری ۲۵ نوکیش مسیحی در کرمان از این جمله است.
 این هموطنان همزمان با ۵ مهرماه سال جاری در کرمان دستگیر شدند.
 چند تن از آنان به اتفاق همسر و فرزندانشان مورد اتهام قرار گرفتند.گفته می شود که هنوز هم از حکم قانونی آنان خبری نیست و در بلاتکلیفی بسر می برند.
احمد سپهری و همسرش حمیده محدث، از جمله بازداشت شدگان هستند.
photo_2016-11-25_13-48-51
 سپهری از استادان نی و خوشنویسی کرمان است و تا کنون بارها مورد تقدیر قرار گرفته است.
 گفته می شود که اعضا خانواده استاد سپهری و همسرش به مسیح خداوند ایمان آورده و خانواد‌گی با هم مشارکتی داشته اند و به هیچ کلیسا یا سازمانی خارج از کشور در ارتباط نبوده اند.
این خانواده مسیحی قبل از این هم یکبار در تیرماه سال ۱۳۸۷ در زمان ترک کشور به مقصد ارمنستان بازداشت یک روزه داشتند و ماموران وزارت اطلاعات با بازرسی خانه شان، کتاب‌ها و وسائل شخصی‌ وی را ضبط کرده اند.
بازداشت دوم این خانواده مسیحی که گفته می شود به هیچ کلیسا و سازمانی خارج از کشور وابسته نیستند، در مهرماه اتفاق افتاد.
ماموران وزارت اطلاعات ساعت ۷ صبح ۵ مهرماه قبل از خارج شدن سپهری از منزل با حکم اقدام علیه امنیت ملی‌ وارد خانه وی شده و او را به همراه همسرش بازداشت کرده اند.
 این دستگیری ها همزمان در سه شهر ‌ کرمان،سیرجان و رفسنجان شامل حال نوکیشان مسیحی شد.از این جمع کسانی با ضمانت یا تعهد آزاد شده و تهدید شده اند که هیچ اطلاعاتی به خارج از کشور ارسال نکنند.به این ترتیب همه ارتباط های آنان با خارج از کشور تحت تهدید و کنترل شدید مقامات رژیم قرار دارد.
افزون براین مقامات جمهوری اسلامی تخریب کلیساها را هم دنبال می کنند.
تخریب تنها کلیسای کرمان از این جمله است. این کلیسا در سال ۱۳۲۰ شمسی و به دست معمار معروف کرمانی “علی محمد راوری” در خارج از محدوده شهر کرمان ساخته شد که بعدها با پیشرفت شهر در مرکز کرمان قرار گرفت.
20
14
این کلیسا سالها پیش مصادره شد وبعدها بخشی از آن به  منزل دادستان وقت اختصاص یافت و سالن آن هم به عنوان مکانی برای پرورش گاوها وگوسفندان دادستان مورد استفاده قرار گرفت. درهمان ایام نشریه بیداری کرمان با چاپ عکسهایی از سالن کلیسا که مملو از حیوانات اهلی بود اطلاع رسانی دراین زمینه را آغاز کرد، اما با تهدید برخی مقامات سکوت پیشه کرد.
در پی آن اغلب مسیحیان کرمان به نشانه اعتراض این شهر را ترک کردند و  پیگیری های خبرنگاران باعث شد تا این مکان به ثبت ملی برسد.
اما سرانجام به طور ناگهانی و یک شبه در سال ۱۳۹۰ کلیسا به وسیله لودر با خاک یکسان شد.گفته می شود قرار است در این زمین یک مجتمع بزرگ تجاری مربوط به یکی از ارگانها ساخته شود.
ایران نهمین کشور مسیحی ستیز در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است.با این حال اما به رغم آزار و اذیت  و شکنجه اعمال شده از سو ی  حاکمیت ایران بر مسیحیان، کلیسا در ایران همچنان رشد می کند و زنده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر