۱۳۹۵ آذر ۲۱, یکشنبه

انفجار بمب در کلیسا و در امان نبودن جان مسیحیان

رسانه‌های مصری می‌گویند، بمب درون ساک با کنترل از راه دور منفجر شد.
ghebtimewsr
 انفجاری بزرگ در مهمترین کلیسای جامع مسیحیان قبطی در قاهره در جلسه عبادتی روز یکشنبه بیست و یکم آذر قربانیان زیادی برجای نهاد.
بمب درست در نزدیکی در ورودی این کلیسا منفجر شده است. کلیسای مرقسیه واقع در منطقه عباسیه قاهره یکی از مهمترین کلیسای قبطی های این شهر است.
وزیر بهداشت مصر با تایید این آمار شمار زخمی‌ها را هم دست‌کم ۳۵ نفر اعلام کرده است.هنوز دلیل انفجار اعلام نشده است اما رسانه‌های مختلف می‌گویند بمب عامل انفجار بوده است.
رسانه‌های مصر به نقل از شاهدان ارزیابی کرده‌اند، بمبی درون یک ساک که توسط یک زن وارد کلیسا شد، عامل این انفجار مهیب بود.
کلیسای سنت مارک، کلیسای مرکزی ارتدکس مصر و پایگاه رهبر مذهبی این گروه است. ویدئوی بعد از انفجار نشان می‌دهد که ظاهرن بخشی از سقف کلیسا از جهتی که رو به خیابان است، آسیب دیده است.
دو روز قبل از انفجار کلیسای قاهره، انفجاری نیز در خیابان «الهرم» در شهر جیزه در استانی با همین نام، به کشته شدن شش تن، شامل چند نظامی و یک بازپرس امنیتی و زخمی شدن سه تن دیگر منجر شد.
مسئولیت انفجار الجیزه را گروهی با نام «سواعد مصر – حسم» بر عهده گرفته بود. کارشناسان امنیتی می‌گویند، گروه «حسم» با اخوان المسلمین همسو است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر