۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۲, جمعه

وحید صیادی نصیری زندانی که به پرونده سازی تهدید شده

وحید صیادی نصیری، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پس از اینکه ساعت ۴ صبح روز ۱۷ اردیبهشت توسط یک زندانی اسلامگرای افراطی مضروب و سپس با دستور مسئولین به محل دیگری در زندان تبعید شد اکنون با تهدید مسئولین زندان روبه روست. مسئولین زندان او را که به وضعیت محیطی خود معترض است تهدید کرده اند که با طرح اتهاماتی تازه تحت تعقیب قرار خواهند.
ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید صیادی نصیری مورخ هفدهم اردی‌بهشت ماه توسط یک زندانی عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و پس از آن به اتاق دیگری در بند چهار زندان اوین منتقل شد که در آن نیز زندانیان غیر سیاسی سکنی دارند.
یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی دراین‌باره گفته “وقتی آقای نصیری به موضوع عدم اجرای اصل تفکیک جرایم در جلسه رسیدگی به موضوع مضروب شدنش معترض می‌شود، توسط مسئولین زندان تهدید به پرونده سازی می‌شود. در آن جلسه مسئولین زندان شامل چهارمحالی رئیس زندان، معاون وی آقای توسلی آقای میثم باقری رئیس اندرزگاه ۴ هم حضور داشته اند. این مسئولین برخورد نامناسبی با وحید داشتند و این موضوع نیز به بدتر شدن وضعیت روحی وحید منتهی میشود.”
این منبع آگاه هم‌چنین تاکید کرد: “وحید یک ماه پیش نامه‌ای به مسئولین زندان نوشته بود که این زندانی غیرعادی از طریق آیات قران مرا تهدید جانی کرده است و تقاضا داده بود جای وی را عوض کنند اما اقدامی صورت نگرفت تا این‌که در هفدهم اردی‌بهشت ماه این شخص در ساعت ۴ صبح به وحید حمله کرده و او را مورد ضرب‌وشتم قرار داده است.”

گفتنی است، مورخ ۲۴ آذرماه دادگاه تجدیدنظر وحید صیادی نصیری در شعبه ۵۴ به ریاست قاضی بابایی برگزار شده است.

پیش از این، آقای  صیادی از تاریخ ۲۵ مهرماه، در اعتراض به ۱۳ ماه بلاتکلیفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده بود. این زندانی سیاسی با اتهامات «توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» در دادگاه بدوی به ۸ سال حبس محکوم شد. اما با گذشت ۱۳ ماه از تاریخ صدور حکم اولیه و اعتراض وی، جلسه دادگاه تجدید نظر برای وی برگزار نشده بود.
نهایتا بعد از یک اعتصاب غذای طولانی مدت، وحید صیادی، درپی مشخص شدن زمان دادگاه تجدیدنظر، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر