۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

محکومیت یک مسیحی به دو سال زندان

پورناما در دادگاه اعلام کرد که موکلانش درخواست تجدیدنظر خواهند داد. به گفته وی پرونده اش با انگیزه سیاسی تشکیل شده است.
 فرماندار سابق جاکارتا به جرم کفرگویی و اهانت به اسلام به حبس محکوم شده است.
روز سه‌شنبه، ١٩ اردیبهشت (٩ مه)، پنج قاضی یکی داگاه کیفری در جاکارتا رای دادند که باسوکی تجاههاجا پوراناما، فرماندار سابق این شهر، در جریان مبارزات انتخاباتی سال گذشته به دین اسلام اهانت کرده و براساس قوانین مجازات کفرگویی در این کشور، او را به دو سال زندان محکوم کردند.
گروهی از بنیادگرایان اسلامی که در خارج از دادگاه تجمع کرده بودند با شعار “الله اکبر” از محکومیت این مقام سابق استقبال کردند در حالیکه طرفداران آقای پوراناما گفته‌اند که این محاکمه نتیجه پرونده سازی و دارای انگیزه سیاسی بوده است. همزمان، گروهی از مدافعان دموکراسی و حقوق بشر تظاهراتی را در حمایت از او برگزار کردند و حکم دادگاه را باعث نگرانی دانستند.
پورناما اعلام کرد برای این حکم درخواست تجدیدنظر خواهد داد در حالی که محافظه کاران مسلمان در بیرون دادگاه از این حکم خوشحالی می کردند.

پورناما معروف به آهوک که به صراحت لهجه معروف است ماه سپتامبر گفته بود که تفسیر برخی علما از یک آیه قرآن مبنی بر اینکه یک مسلمان نباید به غیر از یک حاکم مسلمان کسی را انتخاب کند، غلط است.این اظهارنظر موجی از اعتراضات را در این کشور جنوب شرقی آسیا که در آن هر گونه استناد به اسلام از حساسیت بالایی برخوردار است، برانگیخت.

منتقدان قانون مجازات کفرگویی در اندونزی معتقدند که این قانون در زمان دیکتاتوری ژنرال محمد سوهارتو، رئیس جمهوری اسبق اندونزی تصویب شد که تا سال ١٩٩٨ به مدت بیش از سی سال بر این کشور حکومت می‌کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر