۱۳۹۵ خرداد ۲۷, پنجشنبه

فهرست مرگ پاریسی در دستان داعش

پایگاه خبری دولت اسلامی به نام اعماق نیز بلافاصله پس از این حمله بروی حساب کاربری خود فرد حمله کننده را یکی از اعضا خود معرفی کرد.
daesh
به گزارش«محبت نیوز»- مقام‌های فرانسوی می‌گویند، فرد مرتبط با دولت اسلامی که با چاقو یک فرمانده پلیس و شریک زندگی او را کشته است، فهرستی از افراد و چهره‌های مشهور برای حمله و قتل همراه داشته است.
به نقل از یورونیوز دادستانی ضد تروریسم پاریس تحقیقات در مورد قتل یک معاون پلیس و شریک زندگی وی را در جریان یک گروگانگیری در یکی از محلات استان ایل دو فرانس آغاز کرد.
دادستان ضد تروریسم پاریس با اعلام این خبر، اظهارات فرد قاتل در جریان مذاکرات با پلیس ویژه و ادعای وی در مورد وابستگی به دولت اسلامی را دلیل آغاز این تحقیقات عنوان کرده است. بنا به گفتۀ فرماندهی نیروهای ویژۀ مذاکره کننده، در جریان گفت و گوها برای آزادسازی کودک و دوست دختر این افسر پلیس، قاتل که هنوز هویت وی به طور دقیق اعلام نشده بارها وفاداری خود به دولت اسلامی را تکرار کرده است.
پییر هانری براندت، سخنگوی وزارت کشور فرانسه با سنگین بودن تلفات این حادثه در شرح آن می گوید: «این فرماندۀ پلیس توسط حمله کننده به قتل رسیده و پس از عملیات برای ورود به خانۀ این پلیس، جسد دوست دختر وی توسط پلیس کشف شده است. فرد حمله کننده نیز در جریان عملیات پلیس ویژه از پای درآمده است.»
به گفته رادیو فردا،فرانسوا مولین، دادستان پاریس، ۲۵ خرداد ماه، گفته پلیس فهرستی از دیگر افرادی که او قصد داشته آنها را هدف قرار دهد، پیدا کرده که نام برخی اعضای پلیس، چهره‌های مشهور، خوانندگان رپ و روزنامه‌نگاران در میان آنها بوده است.
در بیانیه‌ای از کاخ سفید آمریکا آمده است «رهبران هر دو کشور (آمریکا و فرانسه) بر تلاش مشترک برای نابودی دولت اسلامی و وارد آوردن ضربات بیشتر بر تروریسم، تاکید کرده‌اند».
فرانسوآ اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در بیانیه ای ضمن تسلیت به خانوادۀ این دو قربانی قول روشن شدن تمامی زوایای این حمله را داده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر