۱۳۹۵ خرداد ۱۳, پنجشنبه

خادمی مسجد هم مانند مداحی رشته دانشگاهی شد

یکی از این دوره‌های آموزشی که تاکنون برگزار شده است دوره آموزش بهداشت و سلامت ویژه خدام مساجد ناحیه علامه امینی است.
khadem
«محبت‌نیوز»- پس از روضه‌خوانی و مداحی حالا «خدامی مسجد» هم رشته دانشگاهی شد! این رشته در قالب طرح کرامت امسال در استان تهران به صورت دانشگاهی ارائه می‌شود و خادمین مساجدی که دیپلم ندارند نیز مجازند در این دوره آموزشی شرکت کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، طرح کرامت ویژه خادمین مساجد استان تهران با هدف ارتقای توان مهارتی خدام در مباحث بهداشت محیط از آغاز اردیبهشت و خردادماه سال جاری پیگیری شد و تاکنون چند دوره آموزشی نیز برگزار شده است.
حسن مزدجو، معاون شورای ائمه جماعات مساجد ناحیه مطهری در رابطه با تحصیلات خدام در رشته خدمت مسجد گفت: «تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه علمی کاربردی و مرکز رسیدگی به امور مساجد بسته شده است.»
در این رشته آشنایی با بهداشت محیط مسجد و آشپزخانه، بهداشت فردی در مسجد، ضدعفونی صحیح لوازم آبدارخانه و سرویس‌های بهداشتی و شیوه اصولی مبارزه با حیوانات موذی از جمله موارد آموزشی است که خدام مساجد با آن آشنا می‌شوند!
یکی از این دوره‌های آموزشی که تاکنون برگزار شده است دوره آموزش بهداشت و سلامت ویژه خدام مساجد ناحیه علامه امینی است.
در این دوره مربیان بهداشت به تببین و آموزش بررسی وضعیت بهداشتی مساجد، ممنوعیت استعمال دخانیات، ممنوعیت بردن کفش به مساجد، ممنوعیت استفاده مشترک از لباس‌های مخصوص عزاداری، رعایت نکات بهداشتی در کفش‌داری، تجهیز مسجد به جعبه کمک‌های اولیه، استفاده از روپوش سفید در آبدارخانه مسجد و ممنوعیت خوابیدن افراد در مسجد پرداختند.
تبدیل شدن چنین مشاغلی به رشته‌های دانشگاهی فرآیندی است که از سال‌های پیش آغاز شده است. سال گذشته، محمد فراهانی، رئیس سازمان بسیج مداحان ایران خبر داد که دانشکده مداحی تا سال آینده در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر