۱۳۹۵ فروردین ۲۳, دوشنبه

یک ارتشی کلاه سبز در سوریه به قتل رسید

رسانه های ایران می گویند یک کلاه سبز نیروی زمینی ارتش این کشور که اخیرا به سوریه اعزام شده بود "حین مبارزه با تروریست های تکفیری" کشته شده است.
بر اساس گزارش ها، ستوان دوم محسن قطاسلو از تکاوران تیپ ۶۵ نیروی ویژه هوابرد ارتش ایران بود.
رسانه های ایران می گویند که آقای قطاسلو "اولین" عضو ارتش این کشور است که در سوریه کشته شده است.
یک مقام بلندپایه نظامی در نیروی زمینی ارتش ایران هفته گذشته خبر داده بود که تکاوران نیروی زمینی ارتش (تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد یا "نوهد") به سوریه اعزام شده اند.
ایران بارها از اعزام "نیروهای داوطلب" بسیج و سپاه به سوریه و حضور فرماندهانی از سپاه برای ماموریت های مستشاری خبر داده بود اما تا پیش از این، اشاره ای به اعزام تکاوران نیروی زمینی ارتش ایران به سوریه نشده بود.
احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران امروز ۲۳ فروردین (۱۱ آوریل) گفته است که "با فضای جدید از جنگ‌های نیابتی در سوریه روبه‌رو هستیم" و "وظیفه میدانی داریم که این تهدیدات را شناسایی کنیم و لذا تعدادی از کارکنان نزاجا [نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران] را اعزام کردیم تا این فضا را درک کنند".
تکاواران تیپ ۶۵ هوابرد نیروی زمینی ارتش ایران به "کلاه سبزها" هم معروف هستند.
از زمان آغاز درگیری ها در سوریه، شماری از نیروهای ایرانی که در این کشور حضور داشتند در جریان درگیری ها کشته شده اند. ایران از مهمترین حامیان حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه است و حفظ او را در قدرت "خط قرمز" خود عنوان می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر