۱۳۹۵ مهر ۱۱, یکشنبه

سیاست جدید جمهوری اسلامی فوتبال نکردن در عاشورا منفعت زیادی دارد

اعتراضات در قبال برگزاری دیدار ایران مقابل کره جنوبی میان شخصیت های مذهبی به شدت بالا گرفته است.
به گزارش «محبت نیوز»  تقارن زمان مسابقه فوتبال بین دو تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی ( سه شنبه ۲۰ مهرماه ۱۳۹۵) با غروب تاسوعا یا شب عاشورا محل بحث و مناقشه شده است هر چند که مهدی تاج رییس فدراسیون در تهران و کنگره «ای اف سی» در هند رایزنی کرده و می کند تا زمان مسابقه یک روز زودتر برگزار شود اما بعید است اتفاق خاصی بیفتد.
بعد از “بطحایی گلپایگانی” حالا نوبت به آیت‌الله یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیده تا با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال ایران- کره در شب قبل از عاشورا خواستار لغو این بازی از سوی وزارت ورزش شود.
آیت الله یزدی خطاب به محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان گفته است: “وزیر محترم در حد خود تلاش کرده این مسابقه را جابه‌جا کنند اما گفته شد این تقویم ۴ سال پیش چیده شده است وزیر اگرچه تلاش خود را کرده اما نتوانسته این تاریخ را جابه‌جا کند. به ایشان می‌گویم “آقای وزیر! اینکه نمی‌توانید این مسابقه را جابجا کنید این جواب‌ها قانع‌کننده نیست.”
به نقل از ایران وایر آیت‌الله یزدی خطاب به وزیر ورزش با تأکید بر اینکه اگر این برنامه را حذف کنید هر زیانی ببینید در برابر آن سودی که از احترام عاشورا به دست می‌آید، برابری می‌کند، از محمود گودرزی خواسته به هر قیمتی از حضور تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی خودداری کند. وی گفته است: “از وزیر ورزش خواهش می‌کنم این محاسبه را دقیق‌تر انجام دهند و مسابقه را تعطیل کنند، چراکه سود آن در حال و آینده بیشتر خواهد بود ضمن تقدیر از زحماتی که کشیده‌اند.”
عدم حضور تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی نه تنها به شکست سه بر صفر ایران می انجامد که حتی به جریمه هایی سنگین تر می رسد. فدراسیون جهانی فوتبال در اساسنامه خود تاکید کرده عدم حضور تیم ها یا بازیکنان فوتبال مقابل حریفان شان به دلایل سیاسی نژادی و یا مذهبی, با جرایم مالی و محرومیت هایی بین ۶ ماه تا چهارسال از حضور در رقابت ها همراه خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر