۱۳۹۵ مهر ۱۲, دوشنبه

خامنه ای میخواهد حوزه و طلاب اینترنتی راه بندازد

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه تاکید کرده در حوزه‌ها مبلغ قلمی و هم مبلغ برای حضور در فضای مجازی تربیت شود
hozeh_khamenei
به گزارش«محبت‌نیوز» در شرایطی که گروهی از روحانیون و دگراندیشان دینی از حکومتی شدن حوزه‌های علمیه ابراز نگرانی می‌کنند روز یکشنبه ۱۱ مهر اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دیدار داشتند و رهبر ایران در سخنانی تاکید کرد که حوزه‌ علمیه از حکومت اسلامی تفکیک ناپذیر است.
او با تأکید بر نیازمندی حکومت اسلامی به حوزه‌ علمیه‌ ای صاحب علم و نوآور عنوان کرد که در شرایط کنونی، «تدوین طرح تحول» در حوزه و برنامه‌ریزی بلندمدت، دقیق و زمان‌بندی‌شده بر اساس این طرح تحول و اهداف مورد نظر است.
او در ایران دیدار چند توصیه را بیان کرده و گفت «پرهیز از دیوان‌سالاری‌های شبه دولتی، نشست و برخاست مدیران حوزه با طلبه‌ها، ایجاد فضای انس با قرآن در میان طلاب، شناسایی استعدادهای برتر، ترویج مطالعه به‌ویژه در زمینه‌ی سیرِ تاریخِ علوم حوزه و تفسیر، تربیت مبلغ‌های قلمی، سخنور و مبلغ فضای مجازی ازجمله نکاتی است که باید در حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای به آنها شود.
هفته گذشته محمدعلی گرامیاز مراجع تقلید شیعه در گفتگو با سایت «شفقنا» در اظهاراتی تازه با انتقاد از سیستم آموزشی حوزه‌های علمیه از اعمال محدودیت‌های فکری برای طلاب انتقاد کرده بود.
به گفته او با ادامه روش سیستم آموزشی حوزه علمیه قم، مرکزیت حوزه‌های علمی شیعه به زودی از قم به نجف منتقل می‌شود زیرا به گفته او «طلاب نجف الان آزادِ آزاد هستند، درست مانند سبک سابق حوزه».
در طی سال‌های گذشته این برای چندمین بار است که علی خامنه‌ای بر لزوم حضور مبلغان مذهبی و طلاب در فضای مجازی تاکید کرده است.
او پیشتر نیز گفته بود «هدف دشمن از جنگ نرم و جنگ پنهان، این است که مردم را از عرصه‌ی جهاد و مقاومت دور کند، مردم را نسبت به آرمان‌ها بی‌تفاوت کند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر