۱۳۹۵ مهر ۱۷, شنبه

بازجویی از متهم بدون شاکی در ایران


siyavash-siyavosh-kaliyayi-kalyayi-koliyayi
خبرگزاری هرانا – روز جاری سیاوش کلیایی از فعالان یارسان در تاکستان قزوین که به دادسرای این شهر احضار شده بود مورد بازپرسی قرار گرفت. آقای کلیایی مردادماه گذشته نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیاوش کلیایی از فعالان یارسان در تاکستان قزوین درپی احضار، روز جاری به دادسرای این شهر مراجعت نمود.
در احضاریه این شهروند علت «برای پاسخ گویی در رابطه با نوارها و مکالمات خود» ذکر شده بود.
یک منبع نزدیک به آقای کلیایی ضمن بیان این‌که اتهامات، «بهانه‌های بی پایه و اساس و بی منطق برای آزار» است، دراین‌باره به گزارشگر هرانا گفت: “امروز ایشان به دادسرا مراجعت نمود. پلیس امنیت یک سی دی ضبط شده مکالمه وی که به اصلاح مزاحم کسی شده ارائه داده به دادگاه.”
این منبع مطلع هم‌چنین افزود: “خلاصه این‌که قرار بوده با شماره تلفن مورد نظر تماس بگیرند و ببیند که آیا آقای کلیایی مزاحم آن شخص شده است یا خیر که موفق به تماس هم نشده بودند و رسیدگی به هفته بعد موکول شد.”
منبع نزدیک به این فعال یارسان درپایان تاکید کرد: “آقای کلیایی به باز پرس پرونده گفته بود شماره طرف را بگید تماس داشته باشیم بپرسیم آیا از بنده شاکی هست یا نه. وی پاسخ داده بود خودمان هنوز ندیدیمش، تماس نداشتیم. آقای کلیایی گفته بود پس اطلاعات دنبال شخصی میگردد که از من شکایت کند!”
سیاوش کلیایی مردادماه سال جاری نیز درپی برگزاری مراسم یادبود برای محمد قنبری (یکی از پیروان این آئین که سه سال قبل دست به خودسوزی اعتراضی زده بود) در تاکستان به مدت چند ساعت بازداشت و سپس با قید وثیقه آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر