۱۳۹۵ مهر ۲۱, چهارشنبه

باز هم عذاب مسیحیان توسط مسلمانان و تحدید به مرگ

با وجود اینکه ۶۰ درصد جمعیت اتیوپی مسیحی هستند اما بر پایه برآوردهای سازمان مسیحی “درهای باز” در رتبه ١٨ آزار مسیحیان قرار دارد و جای نگرانی دارد که اقلیت ۳۴ درصدی مسلمان در اتیوپی با فراغ بال به آزار و اذیت مسیحیان می پردازند.
masihi_etp0809
به گزارش «محبت نیوز» یک زن جوان اهل اتیوپی به علت مسیحی شدن از سوی همسرش و برخی از اعضای خانواده اش مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. این زن جوان اتیوپیایی پیش از این مسلمان بوده است.
به نقل از خبرگزاری مورنینگ استار نیوز، حبیبه ابراهیم مادر سه فرزند می باشد که به علت شدت صدمات وارد شده از سوی همسرش ٣ روز را در بیمارستان شهر بوکولا بوما واقع در ۵٠ کیلومتری مرز کنیا بستری بوده است.
همسرِ این نوکیش مسیحی پس از شرکت در نمازجمعه و تحریک سایر مسلمانان مبنی بر خروج همسرش از اسلام به خشم آمده و دست به این اقدام جنون آمیز زده است.
حبیبه ابراهیم می گوید همسرش به شدت وی را کتک زده است و اگر دخالت همسایگان نبود وی زنده نمی ماند. به گفته یکی از همسایگان در حالیکه همسر این زن مسیحی وی را مورد ضرب و شتم قرار می داده است، تأکید داشت که همسرش را به علت خروج از اسلام خواهد کشت.
حبیبه ابراهیم شش هفته پیش از این حادثه به مسیحیت گرویده بود. فعالیت های گروه های مسیحی پروتستان از حدود ١٠ سال پیش در کنیا و قسمت هایی از اتیوپی آغاز شده است اما با وجود تنگ نظری ها و کارشکنی ها با استقبال بسیاری روبرو شده و بسیاری از مسلمانان این کشور قلب خود را به مسیح داده اند.
با وجود اینکه ۶۰ درصد جمعیت اتیوپی مسیحی هستند اما بر پایه برآوردهای سازمان مسیحی “درهای باز” در رتبه ١٨ آزار مسیحیان قرار دارد و جای نگرانی دارد که اقلیت ۳۴ درصدی مسلمان در اتیوپی با فراغ بال به آزار و اذیت مسیحیان می پردازند.
گزارش های بسیاری مبنی بر کمک های مالی گسترده و ارسال سلاح از سوی کشورهای عرب و مسلمان خلیج فارس ودر راس آنها عربستان سعودی، به مسلمانان اتیوپی وجود دارد.
با وجود تأکید قانون اساسی اتیوپی بر سکولاریسم و آزادی در انتخاب دین و نیایش های آیینی، مسیحیان اتیوپی از سوی مسلمانان مورد آزار و جفا قرار می گیرند و حتی در خطر نسل کشی قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر