۱۳۹۵ مرداد ۲۳, شنبه

تفکیک جنسیتی در ایران علاوه بر پارک و بانک حالا کلانتری

تحت فشار امام جماعت و نهادهای دینی در مشهد تفکیک جنسیتی زنان از مردان بعد از پارک و بانک به کلانتری هم رسید.
bank66
– شش سال س از راه‌اندازی اولین شعبه بانک ملی ویژه زنان در شهر مشهد حالا کلانتری ویژه زنان هم راه‌اندازی شد.
سرهنگ پاسدار «بهمن امیری‌مقدم» فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفته تنها استانی هستیم که کلانتری بانوان را راه‌اندازی کردیم. آنطور که این مقام انتظامی می‌گوید تمام کارکنان این کلانتری زنان هستند.
خرداد ماه سال ۱۳۸۹ بود که محمودرضا خاوری، بزرگترین اختلاس‌گر تاریخ ایران که ریاست بانک ملی را بر عهده داشت در مراسم افتتاحیه این شعبه که تحت عنوان شعبه فاطمیه خوانده می‌شد، گفت «گشایش شعب ویژه بانوان توسط بانک ملی اقدامی نمادین در راستای توسعه فرهنگ فاطمی در سطح جامعه است و بحث عفاف و حجاب همواره مورد تأکید ما بوده است و ایجاد شعبی به نام حضرت فاطمه زهرا به منظور احترام به اصل ولایت و تداوم آن در جامعه صورت می‌گیرد.» وی در دولت احمدی‌نژاد پس از سه هزار میلیارد اختلاس از ایران گریخت و ساکن کاناداست.
همزمان اما «زهره طبیب‌زاده» نماینده سابق مجلس گفته «بهتر است در پست‌های مشترکی که میان زن و مرد وجود دارد مردان ترجیح داده شوند تا زنان بتوانند مسئولیت مادری خود را انجام دهند که از نظر ما این تبعیض به نفع زنان است.»
تفکیک جنسی در شهر مشهد روالی است که از سوی امام جمعه این شهر یعنی احمدعلم‌الهدی به دشت پیگیری می‌شود. تاسیس پارک ویژه بانوان در بوستان بزرگ ملت نیز از جمله طرح‌های مشابه بود تا عفاف و حجاب در این شهر بیشتر برقرار شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر