۱۳۹۵ مرداد ۲۹, جمعه

پوشش اسلامی زنان مسلمان دغدغه اتحادیه اروپا

نظرات موافق و مخالف در زمینه ممنوعیت استفاده از برقع در حالی خبر ساز شده است که در چندین کشور اتحادیه اروپا ممنوعیت برقع به تصویب رسیده است.
borghe00
 باز هم موضوع حجاب اسلامی مهاجران و پناهندگان مسلمان در اروپا خبرساز شد و به یکی از هزاران مشکل اساسی بدل گردید که امروزه جامعه و فرهنگ اروپایی با میهمانان ناخوانده شان یعنی آوارگان پناهجوی “مسلمان” در کشورهایشان دست به گریبان هستند.
در همین مورد وزیر خارجه اتریش در جمع خبرنگاران گفت: «ممنوعیت حجاب کامل چهره، بخشی از ملاحظات ما خواهد بود. از نقاب یا برقع در اتریش استفاده کمی می شود، چرا که به نظر من این نوع پوشش یک نماد مذهبی نیست بلکه نماد ضد اجتماعی است.»
“نوربرت هوفر” کاندیداهای راستگرای انتخابات ریاست جمهوری اتریش نیز روز چهارشنبه خواستار ممنوعیت استفاده از پوشش برقع در این کشور شده بود.
از سویی دیگر در کشور همسایه اتریش یعنی آلمان، آنجلا مرکل که با افت شدید محبوبیت نیز در میان مردم این کشور روبرو شده است  با ممنوعیت برقع در آلمان مخالفت کرد. اما او برقع را مانعی دانست برای هم‌پیوندی مهاجران در جامعه. وزرای داخلی چند ایالت آلمان خواهان ممنوعیت کامل برقع هستند.
 “توماس دمزیر” وزیر کشور آلمان نیز به رغم تایید این نکته که در آلمان باید چهره شهروندان نمایان باشد، با ممنوعیت برقع مخالفت کرده است، زیرا آن گونه که او می‌گوید:« دادگاه قانون اساسی این ممنوعیت را نمی‌پذیرد.»
دمزیر اما موافق آن است که چهره شهروندان در مکان‌هایی خاص چون دادگاه‌ها، ادارات و مدارس نباید پوشیده باشد.
نظرات موافق و مخالف در زمینه ممنوعیت استفاده از برقع در حالی خبر ساز شده است که در چندین کشور اتحادیه اروپا ممنوعیت برقع به تصویب رسیده است.
موضوع برقع در فرانسه نیز بار دیگر موضوع روز شده است، زیرا شهردار شهر کان و بعضی مناطق دیگر فرانسه پوشیدن “بورکینی” (بیکینی اسلامی) را در سواحل خود ممنوع کرده‌اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر