۱۳۹۵ شهریور ۳, چهارشنبه

دو پناهجو مسیحی در کمپ سویس مورد حمله مسلمانان

تعداد بسیاری از پناهجویان افغان این کمپ از افراد وابسته به طالبان و یا با دیدگاههای اسلامگرایانه تندرو می باشند.
سمت راست بابک مختاری ؛ چپ علی اردستانی
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز»دو پناهجوی نوکیش مسیحی ایرانی در کمپ پناهجویان شهر “ارو” در کشور سوئیس مورد سو قصد با چاقو قرار گرفتند.
بر اساس گزارش دریافتی و به نقل از منابع خبری سوئیس,در این حادثه “بابک مختاری” نوکیش مسیحی ۴۳ ساله در حال انتقال با آمبولانس در مسیر بیمارستان جان باخت و حال دیگر ایرانی این واقعه خونین یعنی “علی اردستانی”  ۲۵ ساله بسیار وخیم گزارش شده است.
بنا براظهارات یک شاهد عینی در گفتگو با «محبت نیوز» که نخواست نامش فاش شود، این دو نوکیش مسیحی پیش از این واقعه بارها از سوی مسلمانان افراطی غالبن افغان و کُرد این کمپ مورد تهدید قرار گرفته بودند .
به گفته این شاهد عینی، عدم دسترسی به مترجم بی طرف در کمپ و بی توجهی مسئولین کمپ نسبت به شرایط موجود زمینه ساز وقوع این حادثه خونین بوده است.
علی یکی دیگر از شاهدان عینی در مورد این واقعه می گوید که پس از سو قصد به جان این دو ایرانی پیکر بی جان و غرق در خون آنان تا یک ساعت بر روی زمین افتاده بود و نسبت به آنان رسیدگی لازم انجام نمی شد.
وی در ادامه توضیح می دهد که تعداد بسیاری از پناهجویان افغان این کمپ از افراد وابسته به طالبان و یا با دیدگاههای اسلامگرایانه تندرو می باشند که به صورت نامحسوس  اداره امور کمپ را بر عهده گرفته اند و خواهان اجرای شریعت اسلامی در این مکان هستند، این تندروی ها به گونه ای است که حتی بارها با نگاه و یا با کلام کسانی را که نماز نمی خوانند مخاطب قرار داده و تهدید نموده اند.
چندی پیش نیز خبرگزاری (VOP) گزارش داد که پناهندگان مسیحی در کشور اروپایی آلمان نیز از امنیت مناسبی برخوردار نیستند. پناهندگان مسیحی به ویژه نوکیشان مسیحی همواره از سوی پناهندگان مسلمان تهدید می شوند.
در حالیکه تعصبات کور افراط گرایان مسلمان خاورمیانه را به آتش کشیده است، باز عده ای از پناهندگان مسلمان با همان تعصبات قدم بر خاک اروپا گذاشته اند.علت اصلی خشونت های خاورمیانه اختلافات ریشه ای میان مسلمانان است، که موجب شده است کماکان بسیاری از پناهجویان مسلمان با همان اندیشه های فرقه ای و افراطی خود پا به خاک اروپا گذاشته‌اند.
رفتارهای زشت و زننده این پناهندگان، نگاه مردم کشورهای اروپایی به سایر پناهندگان مسلمان را نیز تغییر داده است.
هم اکنون بسیاری از کشورهای اروپای مخالف پذیرش پناهجویان عمدتن مسلمان هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر