۱۳۹۵ مرداد ۱۳, چهارشنبه

هفته نامه یالثارات با وجود لغو امتیازش با توهین مجدد به هنرمندان عزیزمان منتشر شد

Image copyright.
هفته‌نامه یالثارات ارگان رسمی انصار حزب الله که به دلیل "توهین های پی در پی به هنرمندان" لغو امتیاز شده بود، مجددا منتشر شده و بر محتوای گزارشی که به دلیل آن لغو امتیاز شده بود تاکید کرده است.
مطابق قوانین ایران انتشار نشریات در این کشور باید پس از کسب مجوز صورت بگیرد و انتشارشان بدون مجوز یا پس از لغو مجوز، غیرقانونی است.
یالثارات در شماره امروز ۱۳ مرداد (سوم اوت) دوباره به هنرمندان سینما با الفاطی رکیک تاخته و با انتقاد مجدد از جشن سینمایی حافظ که اخیرا برگزار شده در یادداشتی به قلم عباس شعبانی این جشن را "نمایشی از ولنگاری رفتاری و اجتماعی و پوشش" در سینمای ایران خوانده و نوشته "سینمایی که قرار بود ابزاری برای توسعه اجتماعی اخلاق باشد بر همان مدار دیاثت فرهنگی همچنان می‌گردد".
ارگان رسمی انصار حزب الله در این شماره از فیلم "فروشنده" اصغر فرهادی و شهاب حسینی بازیگر آن که موفق به کسب جایزه از جشنواره کن شده به تندی انتقاد کرده است. آقای حسینی از جمله هنرمندان معترض به مطلب هفته پیش یالثارات بوده است.
یالثارات در مطلبی با عنوان "دیوث کیست"٬ که در شماره هفته پیش این نشریه منتشر شد، تصویر تعدادی از بازیگران سینمای ایران و اعضای خانواده‌شان را در "جشن سینمایی حافظ" منتشر و از پوشش آنان انتقاد کرده بود. بیشتر بخوانید
حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد ایران چند روز پس از انتشار این مطلب گفته بود: "اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات که نمایندگان سه قوه نیز در آن حضور دارند با رأی اکثریت این نشریه را بنابر توهین‌های پی در پی به‌ویژه به هنرمندان حاضر در جشن حافظ مجرم شناخت و مجوز این نشریه را مجددا لغو و پرونده را به دادسرا ارجاع داد."
عبدالحمید محتشم مدیرمسئول یالثارات پس از لغو امتیاز مجله اش گفته بود که کماکان بدون توجه به نظر هیئت نظارت بر مطبوعات به انتشار آن ادامه خواهد داد. بیشتر بخوانید
یالثارات پیش از این در دی ماه سال گذشته هم به دلیل توهین به شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور ایران لغو امتیاز شده بود اما با حکم مقام های قضایی انتشار خود را از سر گرفت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر