۱۳۹۵ مرداد ۱۷, یکشنبه

نظرسنجی و نفرت اروپایی ها از اسلام

حدود دو سوم لهستانی ها، یونانی ها، ایتالیایی ها و مجارها و یک سوم فرانسوی ها، آلمانی ها و انگلیسی ها نسبت به اسلام دید منفی دارند.
 یک نظرسنجی خبر داد که حدود نیمی از مردم اروپا واهمه دارند که ورود پناهجویان به این قاره خطر حملات تروریستی در کشورشان را افزایش می دهد و بسیاری، به خصوص در اروپای شرقی، پناهجویان را باری بر اقتصاد کشورهایشان می دانند.
موسسه افکارسنجی آمریکایی خبر داد که ۴۶ درصد از پاسخگویان فرانسوی معتقدند که پناهجویان احتمال حملات تروریستی در کشور را افزایش می دهند. ۵۲ درصد انگلیسی ها، ۶۱ درصد آلمانی ها ، ۷۱ درصد لهستانی ها و ۷۶ درصد مجارها نیز چنین عقیده ای دارند.
به نوشته “کیهان سوئد” نظرسنجی پیو در مورد اینکه پناهجویان موجب افزایش بیکاری و تصاحب مشاغل و مزایا شده و باری بر دوش اقتصاد کشورهستند به این نتیجه رسید: ۳۱ درصد آلمانی ها و ۸۲ درصد مجارها با این جمله موافقند.
در ایتالیا ۴۷ درصد پرسش شوندگان (اندکی بیش از سوئد و مجارستان) معتقدند که پناهجویان بیش از گروههای دیگر عامل جرم و جنایت هستند. تنها ۱۳ درصد اسپانیایی ها چنین نظری دارند.
حدود دو سوم لهستانی ها، یونانی ها، ایتالیایی ها و مجارها و یک سوم فرانسوی ها، آلمانی ها و انگلیسی ها نسبت به اسلام دید منفی دارند.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، در سال ۲۰۰۵ تنها ۹ درصد آلمانی ها معتقد بودند که مهاجران مسلمان قصد پذیرش فرهنگ محلی را دارند در حالیکه این میزان اکنون به ۳۲ درصد رسیده است. این باور در فرانسه نیز از ۳۶ درصد سال ۲۰۰۵ به ۴۳ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر