۱۳۹۵ مرداد ۱۷, یکشنبه

رشد چشمگیر تغییر دین مسلمانان به مسیحیت بعد از فهمیدن حقیقت

کم نیستند پناهجویان مسلمانی که در راه رساندن خود به اروپا با مسیحیان در تماس قرارمی‌گیرند و دین خود را به مسیحیت تغییر می‌دهند.
 فقط در طی‌ چند ماه گذشته، به طور میانگین در هر شبانه روز ۱۰۰۰ پناهجو وارد سوئد شده‌ است. این تعداد بسیار بیشتر از تخمین اداره مهاجرت است که ورود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر را در هفته پیش‌بینی کرده بود.
در میان پناهجویانی که هر روز وارد سوئد می شوند هستند ایرانیانی که گرایش یا باور به مسیحیت را دلیل پناهندگی عنوان می‌کنند، آن را “کیس مسیحیت” می‌نامند. باید تاکید کرد که صِرف “مسیحی شدن” به خودی خود و به طور اتوماتیک منجر به قبولی درخواست پناهندگی این افراد نمی‌شود.
یکی از دلایلی که برای گرویدن پناهجویان مسلمان به مسیحیت معرفی شده، امید به دریافت آسان‌تر اجازه اقامت است. موج گسترده پناهجویی که از سال گذشته به حرکت در آمده است، چند وقتی است که به سواحل سوئد رسیده و در این حرکت شتابان پناهجویی، پناهندگان ایرانی آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند.
فارغ از هرگونه قضاوت و داوری و یا افکار سنجی در مورد این دسته از پناهجویان نکته ای که قابل تأمل و تفکر است همانا خبرها و روایاتی است که از سوی سازمانها و نهادهای مرتبط با پناهندگان در زمینه «تغییر دین» این دسته از پناهجویان در رسانه ها منتشر می گردد.
همچنین بیشمار علامت سوال در مورد علل این تغییر مذهب از سوی پناهجویان و تفکر و ریشه یابی این میزان دلزدگی از اسلام،  و عدم دسترسی به پاسخی که بتوان بر آن به عنوان یک اصل کلی این دلزدگی ایمانی تکیه کرد، از جمله نکات مهم و اثر گذاری می باشند که هم جامعه پناهنده پذیر و هم پناهجویان با آن هر روزه روبرو هستند و مهمتر از همه اینها پی بردن به این نکته که آیا این تغییر در اعتقادات ایمانی ادامه خواهد یافت و یا فقط به عنوان ابزاری خواهد بود در دست گروهی تا برای تحقق اهداف و رویاهای خود و یا فرار از اسلام از آن به عنوان سلاحی قوی و کارا بهره بجویند و کامیاب گردند !؟
در همین زمینه و به نقل از رادیو سوئد میزان گرویدن پناهجویان مسلمان به مسیحیت پس از آلمان در سوئد نیز افزایش نشان داده است. نمونه‌ای در این مورد، فقط انجمن مذهبی کشیش سِوِن در منطقه‌ی یِوله‌بوُری است که به گفته‌ی خود او، هرسال بیش از ده نفر از مسلمانان به آن می‌پیوندند. همچنین بالاترین میزان مراجعه به کلیساها برای تغییر مذهب ازسوی پسران و مردان ۱۶ تا ۳۰ ساله صورت می‌گیرد.
در پایان ذکر این نکته الزامیست که هر چند رشد تعداد مسیحیان با زمینه اسلامی در اروپا به شدت رو به افزایش است اما اداره امور پناهندگی و دادگاه‌های کشورهای مختلف پناهنده پذیر اروپایی به این موضوع به دیده‌ی تردید نگاه کرده و آن را اقدامی ‌تاکتیکی و فرصت‌طلبانه می‌بینند ولی با همه این تفاسیر رشد چشمگیر تغییر دین مسلمانان بیان کننده رشد مسیحیت در جوامع اسلامی و بخصوص در جامعه اسلامی ایران می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر