۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

خانم خالقی نماینده انتخاب شده اصفهان برای توضیح در مورد پخش عکس های بی حجاب به دادسرا دعوت شد

Image copyright
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد مینو خالقی، نماینده منتخب اصفهان در مجلس، در ارتباط با انتشار تصاویر بدون حجاب منسوب به او، به دادسرا دعوت شده است.
به گفته آقای جعفری دولت‌آبادی از خانم خالقی دعوت شده تا درباره "ادعای بازنشر این تصاویر از صفحه‌ فردی ضد انقلاب" توضیح دهد. دادستان تهران توضیح بیشتری درباره "فرد ضد انقلاب" مورد اشاره نداده است.
آرای مینو خالقی که در انتخابات اخیر مجلس به عنوان نفر سوم در حوزه اصفهان انتخاب شده بود، از سوی شورای نگهبان ابطال شد. گفته می‌شود انتشار عکس‌های منسوب به خانم خالقی که او را بدون پوشش سر نشان می‌دهد باعث این اقدام شورای نگهبان شده است.
ابطال آرای خانم خالقی باعث اعتراض وزارت کشور شد که بررسی صلاحیت نمایندگان منتخب بعد از رای گیری را به عهده مجلس می دانست. این اختلاف به هیئت حل اختلاف و تنظیم روابط قوا ارجاع شد که نتیجه آن هنوز رسما اعلام نشده است.
+ بیشتر بخوانید: تاکید تلویحی روحانی؛ مینو خالقی یکی از ۱۸ نماینده زن مجلس است
خانم خالقی گفته است از افرادی که عکس‌های "جعلی" و بدون حجاب منتسب به او را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند،شکایت خواهد کرد.
دادستان تهران روز شنبه ۲۵ اردیبهشت با اعلام خبر دعوت از خانم خالقی برای توضیح، اقدام منتشرکنندگان عکس‌های منسوب به خانم خالقی را هم "تقبیح" کرد و انتشار تصاویر "زن مسلمان بدون پوشش مناسب" در فضای مجازی را غیر قابل توجیه خواند.
آقای جعفری دولت‌آبادی با اشاره به نظرات گوناگون در این پرونده گفت دادستانی برای "خوشایند اشخاص، گروه‌ها و یا جناح‌های سیاسی کسی را دستگیر نمی‌کند".
ابطال آرای خانم خالقی علاوه بر ایجاد اختلاف میان دولت و شورای نگهبان، به موضوع بحثی در رسانه‌ها تبدیل شده و واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است.
از جمله علی مطهری، نماینده مجلس، در نامه‌ای سرگشاده به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، نوشت که او با حمایت از ابطال آرای مینو خالقی، قانون را "نادیده" گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر