۱۳۹۵ خرداد ۸, شنبه

در درگیری میان بسیجیان پنج طلبه زخمی شدند

Image copyrightILNA
خبرگزاری ایلنا به نقل از یک شاهد عینی نوشته است که در درگیری‌ در سخنرانی حسین الله کرم در حوزه علمیه خرم آباد پنج نفر از طلبه‌ها زخمی شده‌اند.
به گفته این شاهد عینی بنا بوده روز چهارشنبه در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد مراسمی برای بزرگداشت ایرانیان کشته شده در سوریه برگزار شود "اما متاسفانه برگزار کنندگان، موضوع را تغییر دادند".
روزنامه وقایع اتفاقیه نوشته که حسین الله‌کرم در این مراسم به انتقاد از دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال آبادی، از مدیران جامعه بهایی می‌پردازد و پس از آن یکی از همراهان آقای الله‌کرم به اکبر هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش ناسزا می‌گوید که همین باعث درگیری می‌شود.
طلبه‌ای که بدون افشای هویتش با ایلنا مصاحبه کرده گفته است "برخی افراد فحاشی ناموسی و هتاکی بی‌شرمانه نسبت به مادر، همسر و فرزند" آقای هاشمی رفسنجانی کرده‌اند و پس از اعتراض طلبه‌ها "شعار مرگ بر سازشکار سر دادند و اقدام به شکستن شیشه‌های حوزه علمیه کردند."
مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه لرستان، عضویت مهاجمان در بسیج را رد کرده است.
منابع مختلف نوشته‌اند کسانی که به طلبه‌ها حمله کرده بودند حدود یک ماه پیش در اعتراض به سخنرانی فائزه هاشمی در خرم آباد تجمع کرده بودند.
طلبه‌ای که با ایلنا مصاحبه کرده درباره عاملان درگیری گفته: "قصد متهم کردن هیچ نهادی را نداریم اما با توجه به اینکه این افراد از سوی برگزار کنندگان مراسم دعوت شده و همراه خود نیز وسایلی از قبیل شوکر، باتوم و گاز اشک آور داشتند، آن نهادهای مشخص باید از این افراد و چنین حرکاتی اعلام برائت کنند."
حسین الله‌کرم، که درگیری خرم آباد در حاشیه سخنرانی او اتفاق افتاده، از موسسان انصار حزب‌الله است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر