۱۳۹۵ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

انتقاد محمدرضا عارف از فهرست لیست امید

Image copyrightISNA
محمدرضا عارف از کسانی که در "فهرست امید" بوده‌اند اما می‌گویند این فهرست تنها ائتلافی انتخاباتی بوده انتقاد کرده است.
آقای عارف امروز در جلسه‌ای با فعالان انتخاباتی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفته است: "دوستانی که سخنانی مطرح می‌کنند و می‌گویند ائتلاف امید تا درب مجلس بوده است از بیان این سخنان دست بردارند."
او گفته است: "ما برای این انتخابات و برای شکل‌گیری لیست امید و ائتلاف، هزینه‌های زیادی دادیم و کسانی را در لیست وارد کردیم که جوانان اصلاح‌طلب مدتها با ما قهر بودند."
اصلاح طلبان و حامیان دولت روحانی در انتخابات اخیر فهرست نامزدهای مورد حمایت خود را با عنوان "لیست امید" منتشر کردند. شماری از نامزدهای این فهرست از جناح محافظه‌کار جمهوری اسلامی و نزدیکان علی لاریجانی بوده‌اند.
خبرگزاری‌های تسنیم و فارس گزارش داده‌اند که محمدرضا عارف گفته است "قطعا" برای ریاست مجلس نامزد خواهد شد.
به گزارش این دو خبرگزاری آقای عارف گفته است: "ما از قبل اعلام آمادگی کردیم که علاقمندیم مدیریت مجلس را به صورت تعاملی پیش ببریم و منتظر نظر دوستان هستیم. در عین حال حتما کاندیدا می‌شوم و در فضای رفاقت و دوستی به رقابت خواهیم پرداخت."
او گفته همان طور که قبلا اعلام کرده آماده است در این زمینه با علی لاریجانی مذاکره کند.
در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف، چهره محوری فهرست نامزدهای مورد جناح حامی دولت (لیست امید) در تهران بیشترین آرا کسب کرد.
آقای عارف در دومین دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی (۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴)، معاون اول او بود.
گروهی از اصلاح طلبان و حامیان دولت با توجه به پیروزی نسبی فهرست امید در انتخابات در مقایسه با فهرست ائتلاف اصولگرایان، اکثریت مجلس را در کنترل خود می‌دانند و خواهان ریاست آقای عارف بر مجلس هستند.
علی لاریجانی، رئیس کنونی مجلس و از چهره‌های پرسابقه محافظه‌کاران، در فهرست "ائتلاف اصولگرایان"، با محوریت غلامعلی حداد عادل، قرار نگرفت و جناح حامی دولت او را در لیست امید قرار داد.
بیشتر بخوانید: آرایش سیاسی انتخابات ١٣٩۴
محافظه‌کاران برخی از نامزدهای فهرست امید و نامزدهایی را که در هیچ یک از دو فهرست امید یا ائتلاف اصولگرایان نبوده‌اند، متعلق به جناح خود محسوب کرده و اکثریت مجلس را در اختیار خود می‌دانند. جلسه هفته گذشته فراکسیون اصولگرایان با سخنرانی آقای لاریجانی آغاز شد و شماری از چهره‌های شرکت‌کننده در این جلسه از ریاست آقای لاریجانی بر مجلس حمایت کرده‌اند.
چهره‌های محافظه‌کار در هفته‌های اخیر در تلاش بوده‌اند "فراکسیون فراگیر اصولگرایان" را تشکیل دهند و در مواجهه با نمایندگان اصلاح طلب و نزدیک به حسن روحانی، اختلافات اخیر خود را تا حدی برطرف کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر